Goodbye Sekolah . Welcome Kehidupan Mencabar

December 10, 2012 1 Comments A+ a-

Photobucket
MAAF ENTRY INI PANJANG . WELL KISAH 5SI . hahaha
Assalamualaikum andd Yeoboseyo . Terlalu lama diri ini tidak meng-update entry . Terlalu busy sikit . Netbook pun kaka yang ambik pinjam . so memang susah nak update and buat tuto . Maaf sangat ! dan Hari ini masih tinggal di rumah kaka and tadi emak call , emak kata berapa abad lagi nak tinggal rumah kaka ? then emak gelak . how sweet ! hahaha yeah lepas rindu . rindu serindu rindunya ini .. hahaha hari ini kaka ada masak ikan masak cili . sedap ! haha tapi belum makan lagi .. ohh lapar , sabar perut , tekak saya masih takde mood lagi nak makan . tapi takpe back to the tittle . 
Senyum Tawamu , Juga kata mu MenghiburKan Hati . Memori Indah kita bersama . Terus bersemadi . Kau Sahabat Ku . Kau Teman Sejati .
yeahhh , Tepat pada 6 Disember 2012 pukul 4.05 petang tamat lah sudah Exam SPM yang berlaku selama sebulan tuh . Alhamdulillah allah permudahkan alja and kawan-2 seperjuangan menjawab exam SPM . Terima Kasih Allah . Terima Kasih Emak and Family sebab mendoakan . Terima Kasih Cikgu-2 . Terima Kasih ... Rasa nak menangis pulak tulis benda nh .. nak menangis macam orang yang dalam gambar tuh . haha . yeah , setelah itu berlalulah kisah sebagai seorang remaja Sekolah MENENGAH . ye lah umur dah meningkatkan . Kehidupan sebagai remaja luar semakin mencabar . Waktu Kematian jua semakin singkat . aku pasti . PASTI rindukan sekolah , rindukan cikgu , rindukan Kawan-2 . rindukan budak-2 5 Sastera Ikhtisas . Rindu mereka semua . Korang rindu aku tak ? Hahahaha aku pasti tak .. siapalah aku .. Cehh drama Queen . puih !! wkwkwkw .

5 Sastera Ikhtisas ? haha Class kitaorg lah yang paling ramai padat . macam milo padat ! ada dalam 39 Orang . ramai Kan . haha tapi Kitaorg gembira .. Kami sentiasa brsama , tak akan terpisah , kami sentiasa gembira dan sedih bersama . Kami tak akan terpisah kecuali ajal menjemput Kami . dah macam iklan Digi buddyz aku rasa . haha Kami always bersama . Kalau cikgu marah , kami nak cikgu marah kitaorg satu class . biar adil . eh ? haha hakikatnya kekadang macam tuh lah . yela takkan nak biarkan kawan sorang kena marah kalau memang kesalahan tuh daripada satu class Kan ? mesti sedih .. Lelagi Kawan yang dah 3-5 Tahun dah bersama-2 dekat sekolah .. Class SI ni selalu buat Cikgu-2 yang mengajar marah . sampai Kekadang Cikgu terasa taknak ajar kitaorg . yela Nakal ! Nakal tapi hati kitaorg baik :p haha . Terlalu baik !! 

"Perjuangan Kita masih Jauh lagi Sahabat . ayuh Bangkit . Jangan Kau lemah lesu . Teruskan Perjuangan mu sahabat . Selagi Roh masih di Jasad hidup mesti diteruskan . Ingat ! Hidup ini cuma satu persinggahan sebelum ke alam akhirat . Jadi Jangan Isikan dengan benda yang tidak berfaedah . Teruskan Perjuangan Sahabat"
Budak Lelaki Class 5 SI ? yeahh mereka nakal . Dorang nh kalau time PJ . Doranglah orang pertama yang akan turun . biasalah nak rebut tempat dengan kitaorg budak perempuan . hahahaha macam Kanak-2 walaupun dah Tingkatan 5 . tapi kitaorg memang Kanak-2 apa . Kanak-2 Comel . hahaha . Tapi Kalau waktu PJ tuh tukar and terpaksa belajar . dorang nh mesti membebel . Konon Protes . ingat cikgu kesah ? hahahaha . Yeah Lelaki mesti nak menangkan ? Dorang selalu gaduh and berdebat dengan budak perempuan .. Berdebat tak kira apa pun perkara . yeahhh aku memang tak masuk campur lah pasal tuh sebab aku tahu last-2 budak lelaki jugak yang kalah .. Lalalalalala ~~ hahaha . Dalam ramai-2 kawan lelaki , aku hanya rapat dengan Syuk and azroul je . Yang lain tuh aku rapat cuma tak rapat . haha ayat macam padiapa betul . Nak aku mention nama sorang-2 ? ohhh amat ramai . Ingat dalam Kepala sudahlah .. hahaha 

SI Syukri ? haha Kenal start Form4 lah kan , SI pedajal . hehe . syuk perasan macam Johan dalam cerita adam hawa . Konon cakap dia Hensem macam Ustaz Don . ohhhh god kenapa perasan sgt ? aku pun tak tahu kenapa boleh ada kawan macam dia nh . hahahaha .. Tapi kalau cakap dengan dia , aku Suka ajuk balik Kata dia . well dia PELAT S . hahaha Tapi Kawan dengan dia best , Kalau tak Faham sesuatu pelajaran tuh nanti dia ajar .. Kalau 10 kali kata tak faham , dia ajar sampai 11Kali . hahahaha Tapi kalau ajak berdebat , dia mmg kalah melainkan kalau ada kawan dia azroul . haha Pemalu lah katakan . wkwkwkwkw pemalu lah sangat . puih ! :p

ohh Kawan aku lagi sorang nh nama Azroul . yeahhh peragai Sama je dengan syuk . elok lah jadi Sahabat dorang tuh . Perasan Hensem macho baik . hahaha . semua lah dekat dia . azroul lah kawan aku yang kalau aku sedih , dia yang happy kan . Dalam-2 happy dialah manusia paling kejam yang aku kenal . hahaha . Tapi dia Kawan yang bagus , boleh jadi pendengar setia walaupun kekadang dia nh buat org geram . Tapi kalau bab ajar orang , dia nh mmg tak boleh . aku rasa org tuh yang ajar dia balik bukan dia yang ajar org tuh . hahahaha :p Tapi dalam annoying dia nh , dia ada banyak peminat . Pfftttt !! Bak kata dia muka macam Aaron Ajis . Comel macam Ustaz Don . panggil lah dia Ustaz Azroul . Konon nama macam Ustaz Arab . hahaha Katakan ia sahaja lah . haha apa pun thanks Kawan until Jannah aku nh . sebab selalu dengar Masalah aku and buat aku happy . Sayang Kau babe .

Dalam Gembira ada sedih , Well sorry sangat dekat azlee , Afif and Ahmad Faisal sebab layan korang macam abcdhdhdo . haha tapi takde niat pun nak marah and masam muka dengan korang selalu . haha cuma aku geram dengan korang . dah lah duduk belakang aku then memekak . terutama Afif . haha penat layan persoalan korang yang selalu debat siapa hensem lah apa lah .. alahaiii Perasan . haha yeah korang berdua and plus plus suka perli aku . Ingat aku tak boleh tangkap apa yang korang selalu cakap dekat class . sentap ! tapi aku tak kejam lah . aku kan sayang korang . puih ! hahaha . lagipun buat apa dikenang benda lama . People Change right ? ;)

Tengku ? salah . Jobot . haha Tengku nh comel je . tapi kesian always kena sakat dengan dorang . Kekadang kesian . tapi dia nh pun kuat melayan . haha dah macam kindergarden class tuh sebab main lari-2 je dorang nh . hahaha . Ridhuan ? ohh Wan , peragai macam MR. Bean . haha adik beradik mungkin ? haha :p . ohh mubin , Ingat tidur ingat dia . haha si Burung hantu . berjaga malam , tidur siang . itulah mubin . tapi kalau dah bangun . Bising je mulut dia . haha :p Syafiq ? Ohh sorang lagi Musuh aku . hahaha Sakit hati kalau cakap dengan dia . aku panggil dia phua chu kang . haha aku Kejam kan ? sikit je :p 

asyraf ? seorang mamat yang perasan Macho always and always jugak aku nak gaduh dengan dia . haha tak tahu Kenapa . Dzarif and Irfan , cikgu always tersalah bila nak panggil dgn dorang . Muka nak dekat sama . haha Ketinggian apatah lagi :p Hahahaha . tapi dorang nh and mior senyap je dlm class tapi bila ajak gaduh , bukan main lawan sehabis boleh . haha . Haziq , imam muda dalam class . haha Yeah Bakal Ustaz . ameen . Thaqif , dalam class tak banyak cakap . macho :p hahaha . tapi kalau ajak berbual , boleh dikatakan banyak cakap jugak lah . hahaha . Muammar ? hahaha aku taknak describe apa-2 tntg dia cuma nak suruh dia belanja ! hahaha . Sartish , budak pandai math . tapi dorang suka sakat sartish bila cakap bahasa melayu . comel tau ! haha :p  .... okey habis about semua lelaki 5SI .
Budak Perempuan Class 5 SI ? Kitaorg nh baik selalu sgt mengalah dengan budak lelaki yang kejam tuh . ehh ? haha ackeli kepala otak kitaorg dengan lelaki sama je . Gila . sebenarnya taktahu nak cerita apa pasal perempuan , sebab kitaorg terlalu baik :p wkwkwkw . Nak mention nama sorang-2 ? ohh ramai jugak . hehe 

Intan ? friend aku dari sekolah rendah . yeah aku rapat sangat dengan dia . dekat sekolah , pergi mana-2 je aku pasti dengan dia . macam takde kawan lain kan aku nh ? haha yela siapa nak kawan dengan aku kan . haha asyik bersama je sampaiKan semua panggil kitaorg Lesbian . yela mana tak , macam belangkas . Ada je berdua . sampai beg sekolah , pengawas , rumah sukan semua nak sama . Kekadang apa yang kitaorg buat spontan pun akan jadi sama . Tapi ....... Nasib baik ketinggian tak sama ! hahaha . aku selesa dengan intan je . dengan orang lain ntah , aku tak berapa selesa and tak nak bercakap . haha aku kan pemalu . wkwkwkwkw . Apa pun thanks sebab sentiasa ada dengan aku . Sahabat yang sentiasa mendengar masalah and sentiasa nak bagi aku happy . Thanks sayang .. aku sayang Kau babe ! 

Izzati ? izzati nh suka berdebat dengan azroul , syuk and intan . memang Geng 4 orang nh . hahaha . ohh mereka tidak boleh dipisahkan . haha asal jumpa je gaduh . mesti debat . yeah debat-3 je kerja dorang . tak cukup dekat sekolah , dekat whatsapp , dekat twitter pun jadi . haha izzati nh comel . pipi dia gebu-2 . nak tarik-2 je pipi dia . Best lepak dengan dia . haha tapi spaggeti dia sedap !! haha . budak class aku suka buli dia suruh bawak spaggeti . haha kesian dia . apa pun sayang kau ! 

Eira ? seorang yang bising dalam class . takde dia , sunyi lah class . haha . Kalau Aimi ? Aimi Nenek tua . haha Mulut membebel macam nenek . Kalau bagi Rotan dekat dia , compem sama macam Nenek . haha Tapi dalam bising-2 dia , ada Faedah jugak sbb nak suruh class bersih sentiasa . Aisyah , aziera , Firzanah and saidah . Peminat K-Pop . dekat dalam class Kalau pasal K-Pop tuh dorang lah . haha asal jumpa je cerita pasal Korea . memang Peminat Korea betul ! haha . Illi , adik kepada iklan Zalora yang posmen tuh . hahaha . Shima and teha , Kawan dengan dorang kekadang best . haha Kelakar . 4 Sekawan . who ? Aishah Dolla , opie , asmira and anem . haha Dorang memang sentiasa berempat . Syahira , Dino and Malar memang senyap dalam class . boleh jadi Bakal Isteri . hahaha :p . Azlin and Amira always bersama . macam adik beradik dah . haha 


haha describe semua memang penat tangan . tapi best ! Aku pasti , aku tak akan lupakan korang . Insha Allah  sebab Korang sentiasa dalam hati dan ingatan . Kerana Kenangan kita terlalu banyak . Banyak Sangat . boleh sesak nafas bila teringat . haha apa pun budak class 5Si memang kelakar . always Happy . sentiasa bersama . yeahh happy Kawan dengan dorang . sayang korang sangat-2 . sorry Kalau aku ada sikap sombong or whatever . Korang pun kata aku sombong , aku sombong bukan apa , cuma aku memang taktahu nak bergaul rapat . aku Rapat pon dengan Intan , Izzati , Syuk and Azroul tapi walaupun takrapat , aku tak suka tengok korang semua bermasam muka and sedih sebab aku suka tengok korang semua bahagia dengan gelak ketawa ! Korang lah yang buatkan aku tersenyum . macam Pelangilah Korang nh ! hehe :')
Nah disini aku nak letak gambar Kenangan .. Kenangan terindah yang kita ukir di SMK Bandar Tun Razak . Kenangan Kita bersama-2 mengejar impian yang satu iaitu Menggapai Kejayaan bersama . Kenangan Kita suka duka gaduh menangis gembira ketawa . Semua ada . Itu Semua Kenangan . Kenangan yang tak mungkin akan dilupakan .. Kenangan yang mungkin kita jadikan dia satu kegembiraan dikala kesedihan melanda . 


Ini lah Kenangan sepanjang 2Tahun kita bersama . Thanks Mubin , Firzanah and Opie tentang gambar nh . Lagu Sahabat Amar . Best bila dengar . Teringat Korang . Korang Takecare . Nanti Kita buat date jumpa sama-3 !! Assalamualaikum 
Dikesempatan tuh , aku nak mintak maaf banyak-3 . aku tahu sepanjang kita bersama . mesti ada sedih terasa or apa apa je lah kan . jadi aku tak nak lah benda tuh berlautan . Korang lah Pelangi . Tak bercahaya tapi Berseri . Sayang Korang ! Ukhwah Fillah Abadan abada *Jangan Tinggal Solat tau !*


1 Comments:

Write Comments
Unknown
AUTHOR
December 10, 2012 at 6:36 PM delete

alhamdulillah. kita sama-sama dah selesai menghadapi SPM.
gudluck untuk masa depan. moga tercapai apa yang diimpikan.

Reply To This Comment
avatar

Sila jaga di setiap perkataan yang anda berikan disini. Ingat-ingat sikit, Setiap perkataan akan disoal di akhirat dan juga Jari serta lidah inilah yang paling tajam menghiris hati. Terima Kasih ❤