Tanda-2 Kiamat Besar dah keluar ?

July 16, 2012 4 Comments A+ a-

Photobucket
Assalamualaikum andd yeoboseyo . Hello Blogger , rasanya dah lama alja tak update Blog kan ? Tuto pon dah lama tak buat .. hmm busy lah kawan . Spm lagi andd Netbook asyik prob je . Rasa nak lari-2 Campak dari atas ke bawah , bawah ke atas .. haha . Stop talking merapu things . Sahabat , awak nampak tak title dekat atas tuh ? 

haa , okey good . hmm ada sahabat alja dekat twitter Kata bahawa ....
*Pihak NASA telah pun mendpti tanda-2 matahari akn terbit dari Barat semasa ahli sains astronominya mengkaji pergerakan planet Marikh*

Terbitnya matahari dari arah barat termasuk salah satu tanda hari kiamat besar yang telah tetap berdasarkan Al-Qur’an dan As-Sunnah.

hmm masa dia kata matahari akn terbit dari Barat .. alja teringat satu dalil dari alquran ..

Allah ta’ala berfirman :
يَوْمَ يَأْتِي بَعْضُ آيَاتِ رَبِّكَ لا يَنْفَعُ نَفْسًا إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْرًا
“Pada hari datangnya sebagian tanda-tanda Tuhanmu tidaklah bermanfaat lagi iman seseorang bagi dirinya sendiri yang belum beriman sebelum itu, atau dia (belum) mengusahakan kebaikan dalam masa imannya” [QS. Al-An’am : 158].

Selepas matahari naik dari barat maka segala amalan dan taubat tidak diterima lagi dan dajal akan turun ke bumi .. 


Secara Ringkas tanda-2 kiamat besar ..
Sabda Rasulullah S.A.W. "Sesungguhnya kiamat itu tidak akan terjadi sebelum kamu melihat sepuluh tanda :-

1. Asap yang akan keluar dan mengakibatkan penyakit seperti selesema di kalangan orang-orang yang beriman dan akan mematikan semua orang kafir.
2. Dajjal yang akan membawa fitnah besar yang akan meragut keimanan, hinggakan ramai orang yang akan terpedaya dengan seruannya.3. Dabbah, binatang besar yang keluar berhampiran Bukit Shafa di Mekah yang akan bercakap bahawa manusia tidak beriman lagi kepada Allah swt.
4. Matahari akan terbit dari tempat tenggelamnya. Pada saat itu Allah swt. tidak lagi menerima iman orang kafir dan tidak menerima taubat daripada orang yang berdosa.
5. Turunnya kembali Nabi Isa a.s. Beliau akan mendukung pemerintahan Imam Mahdi yang berdaulat pada masa itu dan beliau akan mematahkan segala salib yang dibuat oleb orang-orang Kristian dan beliau juga yang akan membunuh Dajjal.
6. Keluarnya bangsa Ya’juj dan Ma’juj yang akan membuat kerosakan dipermukaan bumi ini, iaitu apabila mereka berjaya menghancurkan dinding yang dibuat dari besi bercampur tembaga yang telah didirikan oleh Zul Qarnain bersama dengan pembantu-pembantunya pada zaman dahulu. (Sudah lama mereka bebas, sila rujuk artikel saya berkenaan kajian Ulama Imran N. Hosein)
7. Gempa bumi di Timur.
8. Gempa bumi di Barat.
9. Gempa bumi di Semenanjung Arab.
10. Api besar yang akan keluar dari Yaman menghalau manusia ke tempat pengiringan mereka.

Disaat kita berada dalam lena yang panjang, ketika itulah kiamat akan datang, dan kalian kelihatan seperti keldai yang terpinga-pinga. Maka, ambillah peringatan, kerana peringatan itu amat berguna kepada mereka-mereka yang berfikir ..

1) Penaklukan Baitulmuqaddis
2) Zina bermaharajalela ..... Lihat SINI
Rasulullah S.A.W telah bersabda,"Hari kiamat itu mempunyai tanda, bermulanya dengan tidak laris jualan di pasar, sedikit saja hujan dan begitu juga dengan tumbuh-tumbuhan. Ghibah menjadi-jadi di merata-rata, memakan riba, banyaknya anak-anak zina, orang kaya diagung-agungkan, orang-orang fasiq akan bersuara lantang di masjid, para ahli mungkar lebih banyak menonjol dari ahli haq"
Kami akan memperlihatkan kepada mereka tanda-tanda (kekuasaan) Kami di segenap ufuk dan pada diri mereka sendiri, sehingga jelaslah bagi mereka bahwa al-Quran itu benar. Dan apakah Tuhanmu tidak cukup (bagi kamu) bahwa sesungguhnya Dia menyaksikan segala sesuatu.( Fussilat 41: 53)

Bayangkan Kiamat .... Pasti bulu roma naik hati rasa takut . Terasa diri terlalu hina dimata ALLAH :')

Tapi Allah itu Maha Penyayang. Biarpun kita ni penuh dengan dosa dan noda, Dia tetap beri peluang pada kita untuk bertaubat. Baiknya Allah.

waalahualam bisawab , hanya allah sahaja yang lebih mengetahui . Kita sebagai Umatnya hanya mampu bersedia ...




Nak tanya or nak jadi Sahabat , meh lah Follow alja disini . btw leave your Blogwalking at Shoutbox . i'll blogwalking back . insyallah Thankyou :)




Sumber : Sini Sini Sini Sini Sini Sini

4 Comments

Write Comments
Unknown
AUTHOR
July 30, 2013 at 11:01 AM delete

salam...sama sama la kita melakukan amalan sebaik mungkin...done follow...best entry awak

Reply To This Comment
avatar
ARAM
AUTHOR
October 7, 2014 at 12:51 PM delete

. HE GOLDEN CHERSONESE, SWARNABHUMI, DARUSSALAM, OPHIR, THE GREEN COUNTRY, THE COUNTRY FAR OFF,THE KINGDOM OF GOD,MALAYSIA(AISYALAM)

SOMETHING TO PONDER AND REFLECT
Remember when ISA uttered in the INJIL ” I am going to the place of MY FATHER and saying that in the place of “MY FATHER” there are many Mansions(Palaces). This country has got TEN KINGS as revealed to JOHN in the Island of PATMOS and yes ( Sultan rotate to become the KINGS every 5 years and taking Brunei as part of the Malay Peninsula, yes still TEN Kings. Jesus said all this king, shall gave the power unto ONE (AGONG) and they shall have a blasphemous Name . The “Timid and the Gentle shall inherit the Earth. Yes the 2nd coming will be here. Quran 5/54 “soon will God produce a people whom He will love as they will love HIM- lowly with believers, mighty against the rejecters,and fighting in the way of God’(sifat orang Melayu).
This is the KINGDOM OF GOD, the New Jerusalem , MALAYSIA reads backwards is AISYALAM and this is the GOLDEN CHERSONESE, where HIRAM’S ship came to bring back the GOLD OF OPHIR to SOLOMON. In 1930′s the British found in Pahang in RAUB, artifacts and hebrew writings and brought back to the British Museum,(check on this ) In the Quran21/81 “ And unto Solomon(we subdued) the stormy wind, so that it sped at HIS behest towards the LAND, which we had BLESSED, for it is WE who have knowledge of everything” Kampung Acirat 2/94 “ katakanlah jika kamu, kampung acirat itu khusus untukmu di sisi Allah, bukan untuk orang lain, maka inginkanlah kematian jika kamu memang benar” 23/74 “ DAN SESUNGGUHNYA ORANG-ORANG YANG TIDAK BERIMAN KEPADA NEGERI ACIRAT BENAR- BENAR MENYIMPANG DARI JALAN”. 6/27” BAGI MEREKA DARUSALAM PADA SISI TUHANNYA DAN DIALAH PELINDUNG MEREKA DISEBABKAN AMAL SALEH YANG MEREKA KERJAKAN”. 6/32 “DAN TIADALAH KEHIDUPAN DUNIA INI SELAIN DARI MAIN-MAIN DAN SENDA GURAU BELAKA. DAN SESUNGGUHNYA KAMPUNG ACIRAT ITU LEBIH BAIK BAGI MEREKA YANG BERTAKWA. MAKA TIDAKKAH KAMU MEMAHAMI NYA ?. 10/25 ALLAH MENYERU KE DARUSSALAM DAN MENUNJUKI ORANG YANG DIKEHENDAKINYA KEPADA JALAN YANG LURUS’
This place was call Malaya, yes the highest peak on earth is HIMALAYA. This country domain is” MY” and in international sports Malaysian contingent known as MAS (GOLD)
As Isa said, ” as the lightning strike from the East to the West so shall my coming be” . He said I will talk in a” PLAIN language”. and Malay is a very plain language. In the Book of the Revelation , the subject matter of the codified message ‘ I shall talk to you about many nations , tongues. languages and KIngs” This is the “Green Country” and the Pleasant or Beautiful or Bountiful Country. Peninsula Malaysia has 12 states which reflects the 12 tribes of Israel. Look at the book of the Revelation the sign of the Promised Land. The symbol of” Stars and Moon in Malaysian Flag”.

Reply To This Comment
avatar
ARAM
AUTHOR
October 7, 2014 at 12:52 PM delete

Yes, all are now in the 2nd life as he said ” verily, verily I said unto thee except a ,man be born again thou shall not see the Kingdom of GOD”, yes we all must be born again, 2nd coming means all of you must be in the 2nd life now. 7/25 Allah berfirman’Dibumi itu kamu HIDUP dan dibumi itu kamu mati dan dari BUMI itu kamu akan DIBANGKITKAN” ‘ kamu hidup kamu mati dan kamu akan dihidupkan kembali dalam ciptaan yang baru” ‘ Aku akan ciptakan kamu dalam keadaan yang kamu tidak ketahui”
15/24 “ sesungguhnya kami telah mengetahui orang –orang yang terdahulu daripada kamu, dan sesungguhnya kami mengetahui orang –orang yang terkemudian.
PROMISED TO NABI IBRAHIM
2/124 ….SESUNGGUHNYA AKU AKAN MENJADIKAN MU imam BAGI SELURUH MANUSIA….Ibrahim berkata” dari keturunanku, ALLAH BERFIRMAN “JANJIKU TIDAK MENGENA ORANG YANG ZALIM”
20/55 “Dan kami berfirman, sesudah itu kepada Bani Israil “ Diamlah di negeri ini, maka apabila datang MASA BERBANGKIT, niscaya kamiu datangkan kamu dalam keadaan bercampur baur”

Begitu juga hadith- hadith banyak memberi gambaran tentang kedatangan Isa AL Masih di sebelah timur. KHORASSAN- negeri matahari terbit.
Dan akhir saperti disebut Isa dalam INJIL, Rasul ALLAH, yang dia panggil AHMAD , disebut sebagai the COMFORTER, CONSOLER, THE SPIRIT OF TRUTH, who will come and tell you ‘about sin , judgement, and truth’ dan akhir sekali segala doa ahli kitab akan berakhir dengan AMIN, which refers to MOHD.
Dan MAHADI itu akan datang dalam golongan ISLAM dan banyak ciri –ciri yang disebut tentang MAHADI oleh RASULLULLAH ada lah tepat dan benar.
2.

Reply To This Comment
avatar
Unknown
AUTHOR
November 1, 2016 at 11:52 PM delete

Pembohongan oleh si ARAM

Reply To This Comment
avatar

Sila jaga di setiap perkataan yang anda berikan disini. Ingat-ingat sikit, Setiap perkataan akan disoal di akhirat dan juga Jari serta lidah inilah yang paling tajam menghiris hati. Terima Kasih ❤