Roh Tidak tenang bila dedahkan aurat di FB | Cadangan Tutup Akaun FB jika jadi sesuatu

April 17, 2013 1 Comments A+ a-

Bismillahirrahmanirrahim .. Assalamualaikum andd yeoboseyo . Hai :) hari ini nak share tentang akibat-2 Wanita-2 Zaman sekarang yang suka post gambar-2 mereka yang mendedahkan aurat ! Nauzubillah :(

macam ini Al-kisahnya ................

Kisah ini mengenai seorang hamba Allah. Beliau merupakan seorang wanita yang aktif berfacebook. Di dalam akaun facebooknya mempunyai banyak koleksi gambar yang tidak menutup aurat.

Selepas beliau meninggal dunia, ibunya sentiasa bermimpi beliau merayu kepada ibunya supaya memadam gambar-gambarnya yang tidak menutup aurat di facebook. Malangnya tiada siapa yang mengetahui “password” facebooknya. Jadi, kemungkinan besar, rohnya tidak tenang dengan dosa auratnya yang dibiar begitu saja menjadi tatapan umum.

Dan ingatlah, azab untuk kita yang sengaja membiarkan aurat kita dilihat oleh lelaki bukan mahram ialah API NERAKA!

*Cerita ini menjadi iktibar dan pengajaran buat kita, supaya usahlah meletakkan gambar yang tidak menutup aurat dengan sempurna di facebook. Kita tak tahu bila kita akan mati. Jadi, tolonglah kalau anda sayangkan diri anda, padamlah gambar yang tidak sepatutnya berada di dalam akaun facebook anda.
Akhir kalam, moga roh beliau dicucuri rahmat Ilahi…ameen…Al-Fatihah

Bila dah jadi sesuatu , mesti kita cari penyelesaiannya kan ? :') 


Cadangan Tutup Akaun FB jika jadi sesuatu ...........

Antara kisah yang hangat di seantero Facebook ni mengenai seorang remaja bernama Nur Far***** yang telah meninggal dunia. Dikatakan ibu arwah telah bermimpi arwah merayu agar akaun Facebook'nya dapat ditutup kerana banyak gambar yang mendedahkan aurat di situ. Wallahualam.

Maka bermulalah misi rakan-rakan arwah mencari hacker yang boleh memecah masuk akaun arwah dan tolong tutupkan akaun tersebut.

Dua pengajaran di sini:1. Jangan sengaja mendedahkan aurat anda di Facebook.2. Jika berlaku kematian pada ahli keluarga atau sahabat anda, tak perlu susah payah cari hacker. Hubungi Facebook dan berikan bukti kematian kemudian mereka akan tolong padamkan.

CADANGAN DARI HAMBA ALLAH

tak perlu hack. buat ikut apa yg saya copy di bawah :


Step 2 - type nama/copy paste Nur Farrahin

Step 3 - copy paste email dianur_farrahien@yahoo.com


Step 5 - tick salah satu* Immediate family (spouse, parent, sibling, child)* Extended family (grandparent, aunt, uncle, cousin)* Non-family (friend, co-worker, classmate)* Other


Step 7 - tick* Memorialize account

Step 8Send

okay?


Jom Tutup aurat ! Kan menjadi lebih indah lebih Comel :D



1 Comments:

Write Comments
April 17, 2013 at 10:14 AM delete

Astaghfirullah....semoga kita semua ambil iktibar daripada kisah ni

Reply To This Comment
avatar

Sila jaga di setiap perkataan yang anda berikan disini. Ingat-ingat sikit, Setiap perkataan akan disoal di akhirat dan juga Jari serta lidah inilah yang paling tajam menghiris hati. Terima Kasih ❤