Kembali mengasah dan menambah ketajaman pisau

December 23, 2014 3 Comments A+ a-



Assalamualaikum and Hai Korang !

yes im back. back to where? back to here! Sejak dah start study, blog makin terabai. wuuuu mesti dia sedih T_T owner dia lagi bertambah-2 sedih sbb update melalui phone jeeeee andddd makin update merapu yang tak berfaedah! ish ish ish. melalaikan.

So now, insyaAllah akan start fokus pada blog yang terabai. Guna domain, bayar je domain lebih, bayar je hosting lebih tapi taknak majukan blog sndiri. haha sedih alja nh sedih!
Hahaha tajuk bikin panasssssssssssss. Kembali mengasah dan menambah ketajaman pisau? yela, dalam dunia blog nh, kita perlu, yes KITA PERLU dan DAPAT mengasahkan lagi bakat kita dalam penulisan malah dapat menajamkan lagi idea-2 untuk berblog. percayalah! 

ketahuilah, Masa Exam, Otak kita akan ligat nak tulis macam-2, padahal atas paper je. tapi kita bayangkan mcm kita tgh berblog, habis dicurahkan segala idea, segala pendapat segala bacaan. hahaha kenapa pulak? sebab Alja yang buat mcm tuh! haha ke ada org lain juga mcm tuh? yeh kita geng! hahaha


Dulu dulu (kemain dulu dulu, mcm lama sgt 'dulunya') hahaha blog inilah yang banyak berjasa. Sehari income boleh cecah RM60-100++ . Time menjadi pelajar and skrg pun tgh menjadi pelajar IPT, jd mmg sgt dan teramat sgt perlukan duit. Nak beli itu kena duit, beli ini duit. sampai kena ikat perut sbb kalau nak call emak tak sampai hati T_T wuuuuuuu sedihnyaaaa. 

Lepastuh terus lupa pasal blog sbb dah busy sgt dgn study. takut terlalai, pendam jeeee hasrat nak edit blog, sampai ada yang tanya "still edit blog?" "Nak tempah lagi boleh?" mmg affordable price untuk blog yang Alja edit. tapi skrg, Alja nak fokus pada blog je and holdkan dulu untuk tempahan mengedit. maaf Maaf !!

satu je nak pesan, kita bila berblog, biarlah kita update yang memberi faedah kepada kita dan org lain bila membaca. Pahala pun dapat. Jika ilmu tuh berguna, and ilmu tuh disebarkan, Allahu, pahala kita dapat kawan kawan. Jadi jangan jadikan blog kita tempat 'Gosip' . Apa pun, Majukan Blogger untuk Masa Hadapan. hehehe Serious Berblogging ini best !! :D

Jadi, InsyaAllah, Mulai sekarang, inilah Dunia-Ku !!! Ayuh teruskan dunia berblogging ini ! :D

3 Comments

Write Comments
Unknown
AUTHOR
December 24, 2014 at 12:02 AM delete

jommmmm sama-sama majukan blog.. aien pown lama tak berupdate..

Reply To This Comment
avatar
NurAlja
AUTHOR
December 24, 2014 at 4:19 PM delete

haha kan kan :D Jom jom

Reply To This Comment
avatar
SukaSedap MY
AUTHOR
December 31, 2014 at 12:29 AM delete

betul tu . kita pelajar mesti pikir cam mane lah nak cari duit lebih . nak harap duit pt je ? ? hmmphh memang x la , huhuu . goodluck ye . semoga maju jaya lagi :)

Reply To This Comment
avatar

Sila jaga di setiap perkataan yang anda berikan disini. Ingat-ingat sikit, Setiap perkataan akan disoal di akhirat dan juga Jari serta lidah inilah yang paling tajam menghiris hati. Terima Kasih ❤