8 LIFESTYLE BLOGGER MALAYSIA PILIHAN 2018

April 23, 2018 1 Comments A+ a-

Laman web Blogger pada masa kini tidak asing lagi di halwa telinga kita. Bahkan, bila kita nak search sesuatu, pasti kita akan search di google dan akan keluar beribu ribu laman web dan blog mengenai apa yang kita search tadi. Betul tak?

Pelbagai niche yang kita boleh lihat dalam berblogger ni. Antaraya Travel, Food, Lifestyle, Keibubapaan, Beauty, Gamers, Fashion dan pelbagai lagi. Niche dalam berblogger ni bertujuan untuk kita tahu mengenai KEUTAMAAN Bidang seseorang dalam berblog.

Jadi kali ini, Alja nak share dengan korang ANTARA 8 LIFESTYLE BLOGGER PILIHAN 2018 yang Alja rasa ok dan sangat bagus content yang di share nya. Siapa? Jom baca sampai habis.


1. Syamimi Saad - http://www.syamimisaad.com/



2. Zaza Iman - http://www.zazaiman.com/



3. Wawa Ashihara - http://www.wawaashiharaa.com/




4. Tengku Butang - http://www.tengkubutang.com/


Blogger-blogger yang Alja share ni merupakan blogger yang niche utamanya ialah LIFESTYLE. 8 Blogger ni juga ada share tentang beberapa Tips kesihatan dan Tips yang lain yang sangat berguna untuk kita. Kalau tak gunakan Tips tu sekarang, mungkin boleh di 'bookmark' untuk masa akan datang.

Malah, mereka juga ada berkongsi tentang kecantikkan, skincare routine, cara make up. Tipulah kita sebagai wanita tak suka mekap. At least lipstik mesti ada kan? itu juga sebahagian dari beauty diri kita. Why not korang singgah blog mereka untuk tahu tips - tips mekap.

Nak dekat Bulan Ramadan ni mesti ada diantara kita terutama Ibu ibu pening nak masak apa kan? Jangan risau! mereka juga ada kongsikan Resepi memasak yang sesuai untuk seisi keluarga. Makanan yang menjadi kebiasaan kita terutama melayu dan mungkin Blogger-blogger ini ada kongsi Resepi yang tak pernah korang cuba. Mereka juga ada berkongsi tempat-tempat menarik yang berada di Malaysia. Ada yang dah berjalan separuh dari Malaysia ni. Best kan?

5. Iuzira - http://www.iuzira.com/



6. Diana Rashid - https://www.dianarashid.com/




7. Wendy Pua - http://www.wendypua.com/



8. Cik Ash - http://www.cikash.com/


Bagi Alja, Ni di antara 8 Blog yang merupakan Lifestyle Blogger yang terbaik dan menarik bagi tahun 2018. Korang punya pendapat pula? Jom Kongsikan Blog mana yang korang suka singgah. Mungkin Alja tak pernah tahu, jadi bila korang share blog tu, Blog yang mungkin tersorok tu pun akan mula disebut sebut macam Blogger blogger yang Alja share ni.  

Tahu tak, setiap apa yang kita kongsi dan tulis di laman sosial terutama di dalam blog ni merupakan identiti diri kita sendiri. Ada yang suka maki maki, marah marah dalam penulisan. jadi kita tahu mungkin dia seorang yang negatif. Dari segi penulisan ni boleh membuktikan kita dekat orang ramai kita sejenis yang bagaimana. Jadi berhati-hati bila jari kita menari-nari menekan papan kekunci ini.

Tulisan yang baik, akan diingat sampai kita mati. Jika baik penulisannya, Sharing yang baik. Mungkin akan menambahkan saham kita diakhirat kelak. InsyaAllah. Jadi Kongsi dan tulis benda baik baik ok? dan jangan lupa untuk singgah 8 Blogger Lifestyle ni Jika korang mahukan Tips-Tips menarik. Blogger-Blogger yang Alja share ni merupakan Random. Jadi tiada susunan yang pertama mahupun terakhir.

1 Comments:

Write Comments

Sila jaga di setiap perkataan yang anda berikan disini. Ingat-ingat sikit, Setiap perkataan akan disoal di akhirat dan juga Jari serta lidah inilah yang paling tajam menghiris hati. Terima Kasih ❤